Julkorts ångest

Jag är den STORA julälskaren i släkten. Älskar allt som har med jul att göra. MEN när det kommer till att göra julkort så låser det sig helt. Tycker inte det är roligt och får inte till det. Kan sitta och pilla med papper o dekorationer i timmar utan att få nåt färdigt. Därför hoppade jag på en julkortsutmaning på FB för att komma i gång. Man skulle göra ett kort i rött (bara det är en utmaning för mig, gör helst i andra färger!!);-) och ha med mycket dekorationer. Och det var faktiskt riktigt kul!! :-) Så i fortsättningen får jag väl leta upp julutmaningar så kanske det blir lite julkort ändå.:-)

Här kommer i alla fall kortet. Bilden är från ett block med färdigmålade motiv från LOTV.









                                                                            Insida:




När jag ändå höll på blev det ett kort till av bara farten.:-) Använde resten av pappret, samma blomster dekoration och upplägg. Bilden har jag hittat på nätet:








                                                                          Insida:





5 kommentarer:

  1. Ditt kort va en av mina favoriter i utmaningen, gillade det mycket.
    Det med snögubbarna va också jättefint.
    Man tycker att julen är så långt borta, men gisses va tiden går :)

    SvaraRadera
  2. Jättefint julkort. Gillade det med ängeln mest. Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Sååå fina och mysiga julkort i jättefin julröd färg. Du lyckades verkligen att få till det:)
    Kram och ha en fortsatt bra dag!

    SvaraRadera
  4. Två vackra julkort, så fint med rött.
    Ett av mina poäng gick till ditt kort :)
    Önskar dig en trevlig helg.
    Kram Lisa

    SvaraRadera